Google ma dwa miesiące na poprawę sposobu prezentowania wyników wyszukiwania dla lotów i hoteli oraz wyjaśnienie, jak je klasyfikuje – powiedziała w poniedziałek Komisja Europejska.
Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa od dawna była obserwowana przez organy ochrony i grupy konsumenckie na całym świecie w zakresie praktyk biznesowych, co w niektórych sytuacjach skutkowało wysokimi grzywnami.
Najnowsze skargi skupiają się na cenach usług Google Flights i Google Hotels.
Ostateczne ceny powinny obejmować opłaty lub podatki, które można obliczyć z góry, podczas gdy ceny referencyjne stosowane do obliczania promowanych rabatów powinny być wyraźnie identyfikowalne – wyjaśniły unijne organy wykonawcze i krajowe organy nadzoru konsumentów we wspólnym oświadczeniu.
Agencje poinformowały również Google, aby zrewidował standardowe warunki Google Store, ponieważ niektóre przypadki wykazały, że przedsiębiorcy mają więcej praw niż konsumenci.
Jeśli propozycje Google będą niewystarczające, agencje będą dalej omawiały sprawę z firmą i mogą nałożyć sankcje.