Facebook planuje zmienić nazwę swojej firmy w przyszłym tygodniu. Nadchodząca zmiana nazwy, o której dyrektor generalny Mark Zuckerberg planuje porozmawiać na dorocznej konferencji firmy jest powiązana z planami firmy zakładającymi budowę metaverse.
Ostatnie działania pokazują, że Facebook coraz bardziej idzie w świat VR. Firma ma już ponad 10 000 pracowników tworzących sprzęt taki jak okulary AR, które zdaniem Zuckerberga będą w końcu tak wszechobecne jak smartfony.
Facebook nie jest pierwszą znaną firmą technologiczną, która zmieniła nazwę swojej firmy w miarę rozszerzania się ambicji. W 2015 r. Google całkowicie zreorganizowało się w ramach holdingu Alphabet, częściowo po to, by zasygnalizować, że nie jest już tylko wyszukiwarką. Snapchat zmienił nazwę na Snap Inc. w 2016 roku, w tym samym roku, w którym zaczął nazywać siebie „firmą fotograficzną” i zadebiutował swoją pierwszą parą okularów do aparatu Spectacles.
Nowa nazwa firmy na Facebooku jest ściśle strzeżoną tajemnicą i nie jest powszechnie znana, nawet wśród jej pełnego kierownictwa. Ewentualna nazwa może mieć coś wspólnego z Horizon, nazwą jeszcze nieopublikowanej wersji VR, którą firma rozwija od kilku lat. Nazwa tej aplikacji została niedawno zmieniona na Horizon Worlds, wkrótce po tym, jak Facebook udostępnił wersję demonstracyjną do współpracy w miejscu pracy o nazwie Horizon Workrooms.