W środę Facebook opublikował raport o tym, jakie treści były najczęściej oglądane przez ludzi w USA w ostatnim kwartale. Po raz pierwszy opublikowano taki raport.
Według The New York Times Facebook pracował nad podobnym raportem za pierwszy kwartał 2021 r., którego jednak postanowił nie udostępniać, ponieważ mógł źle odbić się na firmie. Mimo to The New York Times otrzymał kopię raportu.
Z nieopublikowanego raportu wynika, że najczęściej oglądany link w pierwszym kwartale miał nagłówek, który może promować wahanie się przed szczepionką COVID-19, co było sporym problemem na platformie mediów społecznościowych. Nagłówek brzmiał: „Zdrowy lekarz zmarł dwa tygodnie po otrzymaniu szczepionki przeciw COVID-19; CDC bada dlaczego”.
„Rozważaliśmy upublicznienie raportu wcześniej, ale ponieważ wiedzieliśmy, że przyciągnie on uwagę wprowadzono pewne poprawki do systemu” – powiedział rzecznik Facebooka w oświadczeniu.
To był pracowity tydzień dla Facebooka. Oprócz opublikowania raportu o najczęściej oglądanych postach, musiał również zmierzyć się ze skargą antymonopolową skierowaną przeciwko firmie przez Federalną Komisję Handlu.