Facebook przestanie zezwalać reklamodawcom na kierowanie reklam do osób poniżej 18 roku życia na swoich platformach w oparciu o ich zainteresowania lub aktywność w innych witrynach.
Zmiana oznacza, że wkrótce reklamodawcy będą mogli kierować reklamy do osób poniżej 18 roku życia jedynie według wieku, płci lub lokalizacji na Facebooku, Messengerze lub Instagramie.
Rzecznik Facebooka powiedział, że nie nastąpią żadne zmiany w danych użytkowników zbieranych przez firmę.
Podejście Facebooka do młodszych użytkowników znalazło się w centrum uwagi po tym, jak amerykańscy prawodawcy i prawnicy generalni ogłosili ujawnione plany uruchomienia wersji Instagrama dla dzieci poniżej 13 roku życia.
Firma poinformowała, że ideą aplikacji skierowanej do młodzieży jest zapewnienie rodzicom większej przejrzystości i kontroli nad tym, co robią młodsze dzieci.
Kilka dużych firm zajmujących się mediami społecznościowymi również wprowadziło wersje swoich aplikacji dla młodszych odbiorców, od Messenger Kids do YouTube Kids.
Zwolennicy twierdzą, że dzieci są już na platformie, więc wersja przyjazna rodzinie zapewni bezpieczne środowisko, ale krytycy twierdzą, że Facebook nie powinien przyciągać młodszych odbiorców do swoich usług ze względu na zagrożenia dla ich rozwoju, zdrowia psychicznego i prywatności.