Program partnerski YouTube, który pozwala użytkownikom zarabiać na swoich filmach przekroczył próg 2 milionów twórców. Platforma pomogła przekształcić YouTube w opłacalną pracę dla wielu osób.
Twórca, który aplikuje o dostanie się do programu partnerskiego musi mieć co najmniej 1000 subskrybentów, 4000 godzin czasu oglądania na swoim kanale w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Program partnerski umożliwia zarobek na wiele sposobów. YouTuber może zarabiać za pomocą reklam na swoich filmach, opcji wspierania przez widzów, darowizn i usługi YouTube Premium.
Firma zmaga się z problemem znalezienia równowagi między posiadaniem wielu twórców, którzy zgarniają przychody z reklam, a utrzymaniem zadowolonych reklamodawców. Dlatego też YouTube bardzo przestrzega swojego regulaminu i często blokuje możliwość zarabiania na filmach.
Według serwisu liczba nowych kanałów dołączających do programu w 2020 roku wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu do 2019 roku. Poinformowano też, że liczba kanałów, które zarabiają kwoty sześciocyfrowe lub większe wzrosła o 35 procent w porównaniu do roku ubiegłego.