Tesla zgodziła się zapłacić 1,5 miliona dolarów w celu uregulowania roszczeń. Z dokumentów sądowych wynika, że aktualizacja oprogramowania tymaczowo obniżyła maksymalne napięcie akumulatora w 1743 sedanach Modelu S.
Zgodnie z proponowanymi dokumentami ugodowymi, właściciele pojazdów otrzymają po 625 dolarów, co jest „wielokrotnością proporcjonalnej wartości tymczasowo obniżonego maksymalnego napięcia”.
Tesla nie odpowiedziała na prośbę o komentarz od razu.
Sędzia amerykański wyznaczył termin rozprawy w sprawie proponowanej ugody na 9 grudnia.
Według pozewu złożonego w sierpniu 2019 r., Tesla wydała aktualizację oprogramowania, która zmniejszyła maksymalne napięcie akumulatorów niektórych pojazdów Tesla Model S.
Kolejna aktualizacja przywróciła około 3% napięcia w akumulatora w tych pojazdach, a trzecia aktualizacja wydana w marcu 2020 r. miała na celu przywrócenie pełnego napięcia akumulatorów w miarę upływu czasu.