Według wiceprezesa ds. inżynierii w Tesli połowa ich pojazdów elektrycznych wychodzi teraz z fabryki z bateriami LFP. Akumulatory LFP są tańsze w produkcji, ponieważ do ich produkcji nie jest potrzebny nikiel i kobalt.
Prawie połowa pojazdów Tesli wyprodukowanych w pierwszym kwartale tego roku była wyposażona w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP), nie zawierający niklu ani kobaltu. Obecnie akumulatorów LFP używa większość samochodów elektrycznych.
Dzięki energooszczędnym silnikom Model 3 z akumulatorem LFP może nadal osiągnąć zasięg 430 kilometrów. Aktualnie samochody Tesli wykorzystujące akumulatory LFP są produkowane tylko w fabryce Tesli, w Szanghaju. Niedługo ich produkcja rozszerzy się również na fabrykę we Fremont w Kalifornii.
Według Elona Muska samochody elektryczne z akumulatorami LFP mogą mieć bardzo podobny zasięg do swoich niklowo-kobaltowych braci.